Lambretta

Lambretta stelt de V-Special voor en kondigt een klassieke lijn aan

Hij heeft een stalen lichaam, verwisselbare zijpanelen, aluminium afwerking en een onbetwist Lambretta-ontwerp. Het befaamde Italiaanse scootermerk viert zijn 70e verjaardag met de introductie van de V-Special, die door het publiek al de “Vendetta” wordt genoemd.

De V-Special-lijn van het Milanese icoon is ontwikkeld om in te spelen op de hogere eisen van scooterrijders en regelgevende instanties. Het ontwerp, gecreëerd door het wereldberoemde KISKA (KTM en Husqvarna) in samenwerking met de Italiaanse Lambretta-community, is een synthese van klassieke designelementen met een moderne interpretatie. De mannelijk aandoende scooter wordt uitgegeven met de levendige typenamen V50, V125 en V200.

Een van de eigenschappen die Lambretta introduceert, is het dubbelzijdige zijpaneel. Het omvat een ingenieuze semimonocoque-architectuur van 1,2 dik staal, geïnspireerd door de luchtvaartindustrie. De zijkanten zijn bedekt met panelen die in verschillende vormen en kleuren geleverd kunnen worden. In 2018 zal de V-Special uitkomen met een elektrische motor.

Naast het hedendaagse assortiment werkt Lambretta aan de herintroductie van zijn meest iconische klassiekers: de GP 200 en de SX 200 in Euro 4- en elektrische versies. Lambretta anticipeert op de wensen van een segment fervente Lambretta-fans die hun collectie willen uitbreiden met geüpgradede versies. Momenteel wordt de wereldmarkt overspoeld met replica’s van klassieke Lambretta’s uit China, India en Thailand. Het in Lugano gevestigde Innocenti SA, het moederbedrijf van Lambretta, heeft onlangs aangekondigd dat het een strikte aanpak zal hanteren ten aanzien van alle kopies en hun distributeurs om te vermijden dat deze de reputatie van Lambretta gratis uitbuiten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Lambretta Scooter Division; Lambretta GmbH, de heer Stephan Schmatz, telefoon + 43 2735 80060 of e-mail marketing@lambretta.com.